SASKAŅĀ AR STUDIJU KVALITĀTES KOMISIJAS LĒMUMU NO 2024.G. 02.OKTOBRA VIRZIENS “VIESNĪCU UN RESTORĀNU SERVISS, TŪRISMA UN ATPŪTAS ORGANIZĀCIJA” IR AKREDITĒTS UZ 6 GADIEM LĪDZ 03.10.2030.
Programmas priekšrocības
Mūsdienu tūrisma un viesmīlības nozare ir viena no lielākajām pasaules ekonomikas visrentablākajām un dinamiski attīstošajām nozarēm. Strauji attīstoties tūrisma industrijai, ar to saistītās profesijas iegūst arvien lielāku popularitāti. Ja izvēlaties iegūt zināšanas šajā nozarē, vēlaties pilnveidoties un iegūt papildu zināšanas mārketinga komunikāciju un kultūras projektu jomā, kāpēc Jūs varētu interesēt tieši BSA studiju programma?
Mūsdienu pasaulē katru dienu notiek lielas izmaiņas, kas attiecas uz visiem mūsu dzīves aspektiem. Tās ietekmē arī pakalpojumu tirgu. Dažreiz var būt grūti sekot pieprasījumam: tas, kas bija populārs tikai vakar, šodien nevienu vairs neinteresē. Šādos apstākļos ir jākonkurē ar lielu skaitu uzņēmumu, kas piedāvā savus pakalpojumus, un jāspēj sistemātiski, radoši domāt par visu komunikāciju kompleksu pārdošanas procesa stabilizācijai un orientēties uz rezultātu sasniegšanu. Tā ir radošā ekonomika.
Maģistra programmas pamatā ir modernas starptautiskas tendences, kuru pamatā ir “radošā ekonomika” jeb īpaša ekonomikas nozare, kuras pamatā ir intelektuālā darbība. Galvenais ekonomiskās darbības lauks ir intelektuālais īpašums, un galvenais rīks šeit ir cilvēka intelektuālais īpašums. Kreativitāte, kā viena no tās īpašībām, palīdz sasniegt labākos rezultātus.
Studiju programmas mērķis - sniegt starptautiski konkurētspējīgu augstā līmeņa izglītību tūrisma un viesmīlības, komunikācijas, izklaides un atpūtas jomā, lai sagatavotu kritiski domājušus un kvalificētus profesionāļus, kuru mūsdienīgas zināšanas, līderības prasmes un kompetences ļautu strādāt starptautiskās komandās un efektīvi vadīt organizācijas valsts, nevalstiskajā un privātajā sektorā, nodrošinot to attīstību un pārmaiņas.
Programmas saturs
Studiju programmā ietilpst humanitāro un vadības disciplīnu bloks; nozīmīgs studiju aspekts - visa komunikāciju kompleksa un to vadīšanas veidu attīstība. Liela uzmanība tiek pievērsta disciplīnām, kuras ir saistītas ar vadību, psiholoģiju un dažāda veida komunikācijām.
Liela uzmanība tiek pievērsta speciālistu radošajai apmācībai. Programmā maģistranti mēģina attīstīt izpratni par izmaiņām tirgos, izmaiņām patērētāju uzvedībā, iegūst zināšanas par kreativitātes nozīmi tehnikas pielietošanas procesos un parāda, ka šo metožu un procesu izpratne palīdz ne tikai atpūtas un izklaides industrijā, bet arī jebkura cita veida tūrisma un viesmīlības komercdarbībā. Iegūtās prasmes un zināšanas palīdzēs pārdot tirgū jebkuru produktu.
Profesionālie un zinātniskie sakari ar dažādu valstu uzņēmumiem un augstskolām, dalība starptautiskās konferencēs, ļaus iegūt daudzveidīgu pieredzi, kura nepieciešama mūsdienu speciālistiem: izprast mūsdienu tirgu un patērētājus, spēju strādāt ar dažādu kultūru pārstāvjiem, ieviest radošos procesus dažādās darbības jomās un ātri reaģēt uz izmaiņām, kas notiek atpūtas un izklaides industrijas starptautiskajos tirgos.
Maģistra grāds dod tiesības absolventam veikt pedagoģiskas un zinātniskas darbības, kā arī turpināt studijas doktorantūrā. Iegūtais grāds dod tiesības ieņemt augstus vadošos amatus tūrisma nozarē, viesmīlības biznesā, atpūtas un izklaides industrijā. Maģistru sagatavošanas iezīmes ir:
- to prasmju apgūšana, kuras ļauj absolventam veiksmīgi strādāt tūrisma nozares, ēdināšanas un viesnīcu biznesa, atpūtas un izklaides mārketinga nodaļās;
- absolventu iegūto vispārējo un specializēto kompetenču iegūšana, kas veicina sociālo mobilitāti un konkurētspēju darba tirgū;
- absolventu sagatavošanas un zināšanu līmenis ļauj viņiem produktīvi turpināt studijas citās profesionālajās programmās;
- prasmju veidošana patstāvīgi risināt problēmas, kurām nepieciešama inovatīva pieeja;
- spēju risināt nestandarta organizatoriskos un vadības lēmumus.
Mūsu maģistranti ir iesaistīti pētniecības procesos, katru gadu piedalās zinātniskajās konferencēs, semināros un vebināros. Daudziem absolventiem ir publikācijas zinātniskajos krājumos.
Prasības pretendentiem
Iestāties BSA profesionālās maģistratūras studiju programmā “Komunikācijas vadība izklaides un atpūtas industrijā” ir tiesības personām, kuras ieguvušas:
- profesionālā bakalaura grādu un/vai profesionālās kvalifikācijas uzņēmējdarbības, vadības, mārketinga, finanšu un/vai ekonomikas jomā;
- akadēmiskā bakalaura grādu uzņēmējdarbības, vadības, mārketinga, finanšu un/vai ekonomikas jomā (šajā gadījumā studentiem papildus ir jāapgūst prakse 30 ECTS apjomā);
- profesionālā bakalaura grādu citās nozarēs (šajā gadījumā studentiem papildus ir jāapgūst daži studiju kursi sagatavošanas semestrī);
- akadēmiskā bakalaura grādu citās nozarēs ar nosacījumu, ka ir vismaz trīs gadu darba pieredze izklaides, atpūtas vai viesmīlības jomā (šajā gadījumā studentiem papildus ir jāapgūst daži studiju kursi sagatavošanas semestrī)
- angļu valodas zināšanas vismaz B2 līmenī.
Karjeras iespējas
Profesionālās maģistratūras izglītība nodrošina studiju procesu augsti kvalificētiem atpūtas un izklaides nozares speciālistiem, kuri spēj veiksmīgi strādāt Latvijas Republikas, ES un pasaules darba tirgū.
Mūsu absolventi vada savus tūrisma uzņēmumus, strādā par dažādu nodaļu vadītājiem viesnīcās, vada banku klientu apkalpošanu nodaļas, vada privātos teātrus un muzejus, organizē starptautiskus festivālus un pasniedz lekciju kursus dažādās augstskolās. Augstas kvalitātes izglītība ļauj viņiem justies pārliecinātiem darba tirgū un atrast iespējas uzlabot sava biznesa procesus sarežģītos ekonomiskos apstākļos.
Pasaules tūrisma ētikas kodekss (.pdf)
Kontakti:
Programmas direktore
Programmas metodiste
Pieņemšanas laiks:
otrdien 14:00-16:00
ceturdien 16:00-18:00